Доступність та якість загальної середньої освіти - 11 Листопада 2013 - Катеринопільська районна організація Профспілки

Вівторок, 06.12.2016, 03:44

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | Реєстрація | Вхід

Головна » 2013 » Листопад » 11 » Доступність та якість загальної середньої освіти
18:06
Доступність та якість загальної середньої освіти
23 жовтня 2013 року у Верховній Раді України відбулися парламентські слухання на тему: «Доступність та якість загальної середньої освіти: стан і шляхи поліпшення».
Основною метою засідання стало визначення стратегічних напрямів державної політики щодо доступності та якості загальної середньої освіти, а також вироблення конкретних пропозицій щодо її поліпшення.
Для участі в слуханнях були запрошені понад 500 учасників, серед яких представники Міністерства освіти і науки України, органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, директори шкіл, ректори педагогічних вишів, працівники загальноосвітніх навчальних закладів, профільних наукових установ, громадських організацій, науковці та експерти.
Під час засідання Міністр освіти і науки України Дмитро Табачник зазначив: «У серпні 2010 року на підсумковій Колегії МОН ми проголосили, що головним змістом діяльності Міністерства є якість освіти. У Києві розпочато та проголошено реалізацію створення Єдиного європейського освітнього простору. Спираючись на рекомендації Ради Європи, ми спробували проаналізувати показники якості української освіти. Основним з них є доступність». Тобто, безперечним досягненням законодавства є встановлення обов’язкової повної загальної середньої освіти та контроль за її забезпеченням. Рівень охоплення дітей відповідного віку в Україні за оцінками ЮНЕСКО складає понад 99%, а за даними регіональних управлінь – 99,9%. Це один з кращих показників у світі. Ще однією складовою доступності є забезпечення можливості здобувати освіту дітям з особливими потребами разом з однолітками в загальноосвітніх навчальних закладах. Величезним досягненням стало законодавче закріплення у 2010 році інклюзивної системи навчання. Сьогодні в школи інтегровано 70 тис дітей з особливими потребами, в тому числі 58,5 тисяч з інвалідністю. Міністр освіти відзначив, що інклюзія – це процес надзвичайно складний психологічно, і тому гонитва за цифрами тут небезпечна.
Крім того, вивести українську школу на нову освітню орбіту мають інформаційно-комунікаційні технології. На думку багатьох провідних вчених Європи «новий вчитель» ХХІ століття мусить володіти такими компетенціями: науковця-дослідника, інформаційними, мовною, адаптивною, комунікативною. 
У забезпеченні якості освіти у всьому світі все більша роль відводиться родині, сім’ї. На жаль, сучасні батьки не позбулися ще стереотипів, що основним інститутом виховання їхніх дітей є виключно школа. Але саме родина є найпершим і найважливішим осередком виховання дитини, де вона пізнає такі принципи як честь, гідність, справедливість, моральність, любов до близьких і своєї країни.
«Я переконаний, що українська школа жива, розвивається і має всі підстави для подальшого покращення своїх результатів», – сказав Дмитро Табачник.
Голова комітету з питань науки і освіти Лілія Гриневич повідомила, що при Комітеті з питань науки і освіти розробляється новий базовий закон про освіту. Його ключовою метою є перетворення середньої освіти з чинника соціальної нерівності у чинник соціального просування кожного громадянина та заміна системи соціальної сегрегації системою соціальної мобільності. Сьогодні українська школа тримається навіть всупереч непродуманим реформам, в першу чергу, на відданій праці та ентузіазмі вчителів і керівників навчальних закладів. У провідних країнах світу вчитель належить до середнього класу. Тому має бути прийнята урядова програма поступового доведення зарплати до визначеного законодавством рівня. Така програма має супроводжуватися підняттям рівня кваліфікації педагогів, а підвищення кваліфікаційного рівня відповідатиме вагомому зростанню заробітної плати. 
Разом з тим у новому законодавстві важливо гарантувати педагогічні свободи вчителя. Держава повинна чітко визначитися та забезпечити стандарти освіти для кожної дитини незалежно від місця проживання і майнового статусу учня і створити простір для виявлення і розвитку її індивідуальних здібностей. Тому потрібно в освіту інвестувати. 
«Слід переглянути формулу розрахунку трансфертів та норматив на учня. Аби збільшити фінансування освіти потрібно переглянути структуру видатків і збільшити ефективність використання коштів. Частка бюджетних витрат в цілому на освіту у нас складає 6,7 % ВВП. На загальну середню освіту в Україні виділяється в середньому з цих коштів 3% ВВП, а в країнах економічної співпраці і розвитку – в середньому 4%», – сказала Лілія Гриневич.
Участь у роботі парламентських слухань взяла делегація від Профспілки працівників освіти і науки України. Консолідовану думку Профспілки з питань вирішення проблем середньої школи виголосив з трибуни Верховної Ради України заступник Голови Профспілки Сергій Романюк. Він зазначив, що якісна освіта можлива при наявності якісних кадрів і висококваліфікованих кадрів у школі. Сьогодні освіта недофінансовується в повному обсязі у зв’язку з чим педагогічним працівникам не виплачується винагорода за сумлінну працю та допомога на оздоровлення. Крім того, має місце безпідставне скасування або зменшення вчителям доплат за виконання обов’язків тимчасово відсутніх колег, суміщення посад та відбувається примусове відправлення педпрацівників у відпустки без збереження заробітної плати. Порушуються вимоги законодавства щодо рівня посадового окладу працівника І тарифного розряду. Сьогодні він відстає на 295 грн. від мінімальної заробітної плати. З 1 грудня збільшиться прожитковий мінімум і мінімальна заробітна плата до 1218 грн. «Сподіваємося, що завдяки цим парламентським слуханням нам вдасться отримати урядову постанову і про збільшення тарифного розряду», - зауважив Сергій Романюк.
За підсумками виступів, пропозицій від виступаючих та фахової дискусії Верховною Радою України будуть прийняті та схвалені відповідні рекомендації щодо поліпшення якості загальної середньої освіти.
Переглядів: 175 | Додав: Himich | Теги: парламентські слухання, доступність, освіта, рекомендації | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Календар

«  Листопад 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 17

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0